Een sportwebsite kun je op talloze manieren ontwerpen. Er komen hierbij vele factoren kijken waar je allemaal rekening mee wilt houden. Daarnaast gaat het om verschillende dingen die belangrijk zijn, want als hier niet aan gedacht wordt kun je net zo goed helemaal geen website bouwen. Het gaat hierbij onder andere om de vraag hoe jij denk dat je mensen naar een bepaalde pagina gaat krijgen. Dus denk hierbij aan vragen als; Wat is de reden dat mensen naar mijn website gaan komen? Hoe wil ik dat mensen mijn website gaan vinden? Waar moeten mensen vandaan komen die op mijn pagina terecht komen?
Onderzoek doen is belangrijk
Wanneer je niet voldoende onderzoek doet, kan dit later desastreus uitpakken. Door van tevoren te bekijken wat je allemaal moet weten en een uitgebreid plan samen te stellen voordat je met een website gaat beginnen heb je al een hoop gewonnen. Doe je dit niet dan kan dit zeker ook. De kans is echter veel groter dat je voor verrassingen zult komen te staan die je later spijt zullen geven. Indien je van tevoren weet in wat voor markt jij jezelf begeeft kun je de concurrentie eigenlijk al voor zijn voordat je goed en wel begint met het maken van een website.
Statistieken als leidraad
Iedereen met enige ervaring over dit onderwerp zal het hier roerend mee eens zijn. Als je niet precies weet in welke markt je zit en hoe groot de concurrentie in die markt is krijg je het moeilijk. Statistieken en je kennis hierover zijn daarom van vaak onderschat belang. Dit geeft immers een inkijkje in wat je allemaal moet weten en hoe je verder kunt komen in jouw omgeving. Lees daarom hoeveel mensen er bijvoorbeeld een keyword in de zoekmachine gebruiken waar jij op gevonden wilt worden. Kijk hierbij ook of er al veel websites over hetzelfde onderwerp zijn. Wanneer dit zo is moet je goed nagaan wat je nodig zult hebben om de concurrentie aan te gaan met deze sites.
Het is immers niet makkelijk om de beste website te bouwen wanneer er veel mensen al een website over hetzelfde onderwerp hebben. Bij sport websites is dit vaak het geval. Is het onderwerp bijvoorbeeld een grote voetbalclub? Dan kun je er wel zeker van zijn dat er al talloze websites en fora bestaan die hetzelfde onderwerp beschrijven.
Toch hoeft dit zeker niet uit te maken. Je kunt immers over een specifiek subonderwerp schrijven en je zodoende onderscheiden van de conurrentie. Indien je dit doet zorg je ervoor dat je bepaalde informatie hebt die anderen niet snel zullen geven. Hierdoor heb je weer meer kans om een doelgroep te bereiken die ondertussen misschien wel uitgelezen is op al die andere sites die veelal hetzelfde vertellen.